THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

الخميس، يناير 15، 2009

الباشـــــــــــــــــــــــــــا عيــــــــــــــــــــــــــــــان

ايوة الباشا كان عيان اليومين اللى فاتوا دول


وصدقونى دى اصعب حاجه ان الباشا يعي...البيت كله بيتقلب من فوق لتحت


انا ممكن اعى مش مشكله ....العيال برضه .....لكن سياااادته..؟؟؟؟؟


مشكله كبيييييييره جداااااااااااااااااااااا


بتندرج تحت الكوااارث الطبيعيه


فى معلومه صغيره احب أأقولها ولو انها هتزعل الرجال منى


هى ان الستات اكتر تحمل للألم من الرجاله (حقيقه علميه )


وأكبر دليل على كده هو الحمل والولاده الطبيعيه....اى ست خلفت عيال وربيتهم


اكيد اى ألم من اى مرض تانى عمره ماهيجى زى الم الولاده....


من حوالى 3 ايام كده الباشا رجع من الشغل فى معاده عادى بس من غير الجاكت


انا : ايه ياحبى فين الجاكت... انت مش لابسه ليه ...الدنيا برد..


الباشا : انا حران برد ايه؟؟؟ والجاكت فى العربيه تحت..


انا : حبى الجو برد بره وفيه هواا جامد تحت ..انت كده ممكن تاخد برد..


الباشا : برد ايه اللى انا هاخده ؟؟؟ انا راجل رياضى ..وبعدين انت هتقوليلى ألبس ايه ومالبسش ايه ؟؟؟خليك فى ولادك


طبعا الكلمتين الحلوين دول سكتونى وكتمونى ....


وبعد الاكل دخل اخد شور ولبس التريينينج ...بس من غير اى جاكت طبعا...وقبل شعره ماينشف حتى...


الباشا : انا رايح العب بينج مع كيمو....وجايز اتاخر شويه..


انا : ماشى ياحبى ..براحتك ...بس ممكن تنشف شعرك ...انت هتاخد برد كده...


الباشا : افففففف ....تانى ....انت فاكرانى بيبى صغيير...انا نازل ....اوروفوااار


والله انا احترت مع الباشا ...انا متأكده انه هياخد برد كده ...بس هو عنييييييد جدا ...انا مش عارفه ايه الغلط فى اللى انا قلته ؟؟؟؟؟


حد يفهمنى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


وبعد ساعتين لقيت الباشا راجع....وحالته صعبه ..عماال يكح ويعطس.....ولابس الجاكت...........


انا : حمدالله على السلامه ياحبى....مين اللى كسب انت ولا كيمو ؟؟؟؟


الباشا (وهو مش عارف يتكلم من الكحه ) : متعادلين ....مخنوقه قومى اعمليلى ينسون احسن الظاهر ان داخلى برد


طبعا ماتكلمتش خااالص ..وقمت عملتله ينسون ..وشربه وبرضه ماتحسنش....وبعدها بساعه دخل نام


بس طول الليل مش عارف ينام من الكحه والعطس.....قمت اديتله حبيتين بنادول ..نيموه لغاية الصبح


وأول مرة من فترة طويلــــــــــــــــــــــــــــــــــه أأقوم من النوم من غير المخده ماتنضرب فى وشى


انا : حبى انت لسه نايم ؟؟؟؟انت أتأخرت على الشغل.....يانهار ابيض انت سخن جدا....


الباشا : انا هاقوم ...هاتيلى حبيتين بنادول عقبال ماخد شور ...علشان اعرف اروح الشغل.


انا : شغل ايه ؟؟؟؟؟ حبى انت درجة حرارتك عاليه قوى ...بلاش شغل النهارده ..وانا كمان مش هاروح


الباشا : انت حره تروحى ماتروحيش شغلك مش هيحصله حاجه ..لكن انا الشغل مايمشيش من غيرى ؟؟انت فاكرانى زيك؟؟؟



انا : تقدر تقولى هتسوق ازاى وانت تعبان كده؟؟وأيه المشكله لما تاخد النهارده اجازه؟؟


الباشا :مالكيش دعوة أنا بقالى 20 سنه باسوق.....هى السواقه مشكله؟؟؟


راح شغله وانا كمان رحت شغلى والولاد راحوا المدرسه ...وعلى الساعه 10.30 الباشا كلمنى ...


الباشا : مخنوقه ..روحى البيت علشان انا تعبان جدا ومش شايف قدامى ...البرد زاد على قوى..


انا : طيب بلاش تسوق وخلى حد من أصحابك يوصلك...وانا مروحه حالا...


الباشا : لأ طبعا ...انا كويس ..وهاروح لوحدى...


طبعا روحت البيت قبله ...وقعدت مستنيه وقلقانه ..وجه بعد ساعه حالته وحشه جدا ...واترمى على السرير ومش قادر حتى يغير هدومه


ولقيت درجة حرارته عاليه جدا...اديته خافض حراره وقعدت اعمله كمادات لغاية ماعرف ينام شويه ..ونزلت جبتله انتى بيوتك ..


وحاجات للبيت علشان اعمله غداا مخصوص لسيادته..


الباشا : انت فين ده كله انت مش عارفه انى تعبان قوى؟؟؟؟بقالك ساعه بره..


انا : حبى انا بقالى نص ساعه بس ..وبعدين انا مانزلتش غير لما اطمنت عليك انك نمت اخيرا..وحرارتك بقت كويسه


وبعدين انت مافطرتش ...ومش عايز تاكل يبقى لازم اعملك شوربه....وجبتلك انتى بيوتك ..


الباشا : المفروض ماتنزليش وتسيبى جوزك عيان ومحتاج اللى يراعيه ..


انا : طيب ياحبى حقك على ...تحب اعملك ينسون ولا تفطر الاول


الباشا : انا ماليش نفس افطر ..ادينى الانتى بيوتك الاول


انا : حبى لازم تفطر الاول ...هتاخد الدواا كده من غير فطاار؟؟؟


الباشا : مانا اصلى مش متجوز ....لو كنت متجوز كانت مراتى عملتلى فطار مش تنزل وتسيبنى..


انا : تانى ؟؟؟؟حقك على ياحبى ...عايز تفطر ايه؟؟؟


الباشا : انا مش هاقدر اكل حاجه ناشفه ...اعمليلى شوربه...لحمه مش فرااخ..


طبعا دخلت المطبخ وانا هاطق من الخنقه ...بس عملت له شوربه وحطيت له الاكل...


الباشا : بقالك ساعه بتعملى شوربه؟؟؟ ليه يعنى؟؟؟ اصلك مش حاسه انا تعبان قد ايه...


انا : حبى انا متاخرتش كتيير ..انت كنت عايز شوربة لحمه ودى اخدت نص ساعه ...عادى يعنى..


الباشا : ومالها سخنه كده ليه ؟؟؟؟مش تبرديها شويه


قعدت ابردهاله شويه واكلته علشان هو مش قادر ياكل لوحده زى مابيقول...واديته الدواا ...وخافض حرارة وعملتله كمادات تانى


ونااام ....فضلت قاعده جنبه لغاية ماتأكدت انه ناام ..وقمت اروق البيت واحضر اكل الاولاد...


الولاد رجعوا من المدرسه ...ودخلوا بيكلمونى كلهم مع بعض كالعاده...وانا بحاول اهديهم علشان ابوهم ناايم ..لكن الصغير لما عرف ان ابوه هنا ..جرى عليه وباسه..


وده قام من النوم بيتخانق ويزعق ..هديته وخدت الولاد بره وقفلت عليه الباب...علشان الدوشه ....


الباشا : مخنووووووووووووقه ......انت فين ؟؟؟


انا : ايوة ياحبى .. انا هنا ..عايز حاجه ؟؟؟؟


الباشا : انت بتقفلى على الباب ؟؟؟ايه خلاص مت ؟؟؟بتسيبينى لوحدى وتقفلى الباب؟؟؟


انا : لا ياحبى بعد الشر ..انا مش عايزه الولاد يعملولك ازعاج...


الباشا : طبعا مانت مش حاسه انا تعبان قد ايه ؟؟؟ وبتسيبينى لوحدى ...اتحرق مش مشكله..


انا : لا ياحبى انا هاقعد جنبك ماتزعلش ...بس ممكن تستنى لما أأكل الولاد الاول؟؟؟


الباشا : هم صغيرين ؟؟؟ مايكلوا لوحدهم ...طب ماتتأخريش....


وفضلنا على الحال ده طول النهار ...وماعرفتش حتى اذاكر للولاد ...وباحاول اسكتهم بأى طريقه ...وشويه اروح أأقعد مع الباشا


وشويه أروح للولاد ....(المهم أنا مش باعمل أى حاجه للباشا ..بقعد جنبه وخلاص ..بس مايقعدش لوحده وهو عيان )


لغاية الساعه 8 معاد دواا الباشا ...اخد الدواا ولقيت كيمو جه علشان يطمن عليه ...


كيمو : ايه ياعم انت عجزت ولا ايه؟؟؟شوية برد يعملوا فيك كده ؟؟؟ يالا قوم تعالى نروح القهوة نشيش..


انا : شيشة ايه ياكيمو ده عنده احتقان فى الزور...وبعدين يخرج ايه ده تعبان ...


كيمو : ههههههه هو الراجل علشان عيان هتتحكمى فيه ولا ايه يامخنوقه...هتكتفيه فى السرير ولا ايه ؟؟؟


الباشا : لأ طبعا ...تتحكم ايه ؟؟؟ انا هالبس فى 5 دقايق انا بقيت كويس خلاص...حضرى لى لبس يامخنوقه...


انا (فى سرى ) : طيب ياكيمو ..بقى كده بتقوم الباشا على ؟؟؟؟ليك ست يترد عليها ...اما نيمتك النهارده على الكنبه فى الصاله


مابقاش انا مخنوقه ....


المهم خرجوا وانا كلمت بيبه وحكيت لها على موضوع المظاهرات الرايقه دى ..وبعتيلها الايميل علشان تشوفه..وحكيتلها جوزها عمل ايه

بيبه : نهاره ..... هى دى بقى المظاهرات اللى توجع القلب؟؟؟ طيب انا اللى هاوجع قلبه النهارده ...

انا : بلاش يابيبه كبرى دماغك ....ايه ياعنى لما يكتب (جتنا نيله فى حظنا الهباب )...

بيبه : ايه يعنى ؟؟؟؟؟ خلى الدماغ الكبيرة ليكى ...انا هافرجه ....

انا : بس كده هايعرف انى انا اللى بعتلك الايميل ...والباشا هيعرف انى شفته ...

بيبه : اه صحيح ...طب اعمل ايه ؟؟؟

انا : بسيطه ..افتحى الملف بتاع (تهريج )اللى هو عامله ..واعملى ملف جديد جواه..وسميه (مظاهرات رايقه)..وانسخى الصور كلها

وحطيهم فيه ...واعملى نفسك انك كنت تتفرجى على ملف (تهريج ) ولقتيهم بالصدفه..

بيبه : يعنى هو مش هايعرف اتعمل امتى الملف ده ؟؟؟

انا : طبعا ممكن يعرف ..بس خليك ذكيه وسريعه ...ازعلى و اتنرفزى وامسحيه ..وبسرعه فضى الRecycle bin

وكده مش هايلحق يعرف اتعمل امتى ..وهايفتكر انه هو اللى كان ناسيه....وتبقى لبسته رسمى..

( اى خدمه ياكيمو ....انا بس باحب اهدى النفوس - من اعمالكم ..سلط عليكم )

وبصراحه هو يستاهل اكتر من كده وهاكملكم ليه؟؟؟

بعد ساعه ونص لقيت الباشا وكيمو راجعين ...والباشا حالته أسوأ من الأول وبدأ يرجع.....وتعبان جدا..

انا : ايه اللى حصل ياكيمو ؟؟؟ ده كان كويس لما خرجتم ..

كيمو : مش عارف احنا شيشنا الأول وبعد كده رحت أكلته لحمة راس فى عجمان....

انا : أكلته ايه ؟؟؟؟ ده الباشا عمره مأكلها....وليه تروحوا عجمان أصلا...ومطعم ايه ده اللى بيعمل لحمة راس هنا ؟؟؟

الباشا : انا تعبان جدا ولازم اروح المستشفى..

طبعا مش عايزة أأولكم كان نفسى أعمل أيه فى كيمو....وبسرعه لبست وأخدت الباشا على الطوارئ...

وكيمو قاعد ساكت ومستغرب ليه انا زعقت له كده ...دى مخنوقه عمرها مكان ليها صوت اصلا...

المهم بعد الدكتور ماكشف عليه ..وعرف أكل ايه ...سأل كيمو ..

الدكتور : انت كمان اكلت من نفس الأكل ؟؟؟ وماحصلكش حاجه..

كيمو : ايوة أكلت معاه ..وماحصلش حاجه ...ليه ؟؟؟ هو انا هايحصلى زيه ؟؟؟

الدكتور : لا مش ضرورى ..بس لو حصل ياريت ترجعلى ..مدام مخنوقه ..انت لسه متجوزين جديد ؟؟؟

انا : لا طبعا يادكتور بقالنا 12 سنه ..ليه ؟؟

الدكتور : يظهر ان الباشا حب يدلع عليك شويه ...الموضوع انه عنده برد فى المعده ..وماستحملش الأكل ده ..

فرجع ..انا هاديله الدواا ده وياريت ياكل شوربه بس لمدة يومين مع حاجات خفيفه..

انا : يعنى نروح ؟؟ هو مش محتاج يبات هنا ولا حاجه ؟؟؟

الدكتور : لا الموضوع مش مستاهل ..هو هيبقى عنده شويه ارتفاع فى الحرارة ..والدواا والكمدات هتنزلها وخلاص ..

بكره ان شاء الله هيكون كويس..

روحنا البيت وانا بصراحه تعبانه جدا من اليوم المتعب الغريب ده ....وكيمو روح لمصيره ...(اللى يستاهله )...

وقعدت اعمل كمادات للباشا واديته الدواا لغاية لما أخيرا نااام ..وحرارته بقت عاديه ..

وتانى يوم برضه صحيت من غير المخده ....ياسلاااااااااااام ..احساس جميل كنت مفتقدااه ...ولقيت الباشا لسه نايم

سيبته وكلمت الشغل اللى شكلى هاترفد منه ..واخدت أجازه تانى ...بس المرة دى بالخصم ...مش مشكله ..الباشا اهم ..

عملتله فطار خفيف وقومته وفطرته واديته الدوااا ..والحمد لله بقى احسن ..

انا : اخبارك ايه النهارده ياحبى ؟؟ مش أحسن ؟؟

الباشا : لسه تعبان ..انا مش عارف ليه جرى لى كل ده ؟؟؟اشمعنى انت مابيحصلكيش كده ؟؟؟

انا : حرام عليك ياراجل ..انت عايزنى اعى ليه ؟؟؟طيب مين اللى هياخد باله منى لو جرى لى حاجه ؟؟؟

ومن ولادك ومنك انت كمان ؟؟؟ هو انا قصرت معاك فى حاجه ؟؟؟

الباشا : (كح كح كح ) انا لازم ابطل الشيشه ..

انا : وانت الصادق لازم تبطل كيمو...

الباشا : نعم انت هتدخلى فى اصحابى كمان ؟؟؟ هو يعنى كيمو عمل ايه ؟؟تقدرى تبطلى بيبه انت كمان ؟؟

وفجاة الموبيل رن والأستاذ كيمو بيطمن على الباشا .وفهمت من الكلام انه اتخانق خناقه رايقه جدا امبارح

وحكى للباشا على السبب وانه الظاهر نسى يمسح الصور من على الكمبيوتر ...بس للأسف نام فى اوضة العيال..

مش مهم ..المهم انى نكدت عليه ..زى مانكد على امبارح ...

انا : خير ياحبى كيمو زعلان ليه ؟؟فى حاجه ؟؟

الباشا : صاحبتك بيبه مخها طاقق - اتخانقت معاه علشان صور هايفه ..

انا : صور ايه دى ؟؟؟

الباشا : هاتى اللاب توب وانا اوريهالك ...

جبتلوا اللاب وفرجنى على الصور بس طبعا مش على التعليق بتاع كيمو ...

انا : اه دى صور مظاهرات عاديه ...مالها ؟؟دى حتى قديمه قوى ..

الباشا : مش كده ؟؟ شفتى انت مخك كبير ازاى ؟؟فهمى صاحبتك تكبر مخها هى كمان ...

انا مش عارفه هافضل مكبره دماغى كده لغاية امتى ؟؟؟ احتمال دماغى تفرقع من كبرها ...بس كيمو يستاهل ...

المهم كلمت بيبه ..وقلتلها تهدى اللعب مع كيمو ...والموضوع اتحل ..

وتانى يوم .....صحيت على .....طرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااخ بالمخده فى وشى.....الحمد لله

البـــــــــــــــــــــــــاشــــــــــــــــــــــا خف من البرد.......

ورجع يخنق كالعاده زى كل يوم.......

مخنوقتكم : مخنوقه جدا

77 التعليقات:

غير معرف يقول...

واضح انه بيعاندك جداااا :)

Che يقول...

ضحكت جدا و حسيت انى بقرا عن نفسى .. و عن اى راجل تانى .. الحقيقه برغم اننا رجاله الا اننا عيال يعنى اللى كان عيان ده يبقى ابنك البكرى و معلش استحملى دلعه عليكى .. طبعا الفرق ان العيال مابتحدفش بالمخدات ولا بتتكلم كده بس برضه معلش خليكى انتى الكبيره
و تحياتى للباشا

Lady E يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
Lady E يقول...

ربنا يعينك يا بنت الغربة عليكي مسؤليات كتير

وبالنسبة للبرد احسن دوا ليه هو
بنادول كولد اند فلو

والحمد لله على سلامة الباشا وربنا يبعد عنك البرد او اي حاجة وحشة

وبجد كيمو يستاهل

عاشقه الرومانسيه يقول...

الف سلامه على الباشا
انا اول مره ادخل مدونتك بس حقيقى روعه
ادى اخر الجواز
بس اوعى تكون نهايتك هى نهايه فيلم
المراه والساطور
ربنا يصبرك على ما بلاكى
هههههههههههههه
انا لسه مش متجوزه بس شكلى كده مش هتجوز لو كل الجواز زى جوازك ولا كل الرجاله زى الباشا
ربنا يعينك عليه وانتى عندك ول بال تحسدى عليه والله
انا لو مكانك كنت اديته سم فى الشوربه
ههههههه

Unknown يقول...

الحمد لله انه خف
ربنا يكون في عونك بجد انا لو مكانك كنت فرقعت الا إذا كنتي بتحبيه فلازم تتحملي ما هو انتي متحملة ربنا يقدرك فعلا طاقة الستات أكبر بكتيييير من الرجالة وكلامك صح ميزعلش أبدا بدليل الي انتي فيه والله
تحياتي

عاشقه وغلبانه يقول...

ماتزعليش يامخنوقه
قدرنا يا اختي
بس خليه يبطل موضوع المخده ده

حاسوباتيه يقول...

عارفه ايه الي مضايقني كلمه يا حبي كل مره دي بصراحه ربنا معاكي وانتم السابقون ونحن الاحقون ربنا معانا كلنا يارب

غير معرف يقول...

رد فعلك سريع و عنيف صعبانين عليا
الباشا و كيمو هههههههه
الله يكون ف عونهم و حمدلله على سلامه الباشا
جزاكى الله خيرا على تعبك معاه

غير معرف يقول...

انتى سكر بجد
مدونتك تجنن
واسلوبك هايل
تسلم ايدك يا قمر

ستيتة يقول...

بوست بيفكرني بإلين وهي المانية متجوزة مصري
كلمتها صاحبتها الألمانية من بلدهم وقالت مصر عاملة ايه؟
ردت الين مصر عيانه
الولية اتخضت ازاي يعني مصر عيانه وباء؟
قالت لأ جوزي عيان وده معناه مسكنه وشحتفه وهتاف وزعيق وكأن شوية البرد دول اقسى امراض الأرض مع ان كلنا في البيت عيانين حتى العيال لكن ملناش حس لكن هو حسه ونواحه يحسسك ان مصر كلها عيانه
صدق عبد الرحمن ابو زهره حااااااااالة عاااااااااااااامة

بس ليه يا اختي بحس ان مفيش ست ممكن تبقى مسالمة كده؟ ولو كنتي مسالمة كده يبقى خوفي عليك ياباشا من شر غضب الحليم
تحياتي يا قمر وصابر ع الباشا

mahasen saber يقول...

لا حول ولا قوة الا بالله

ههههههههههه انا قلبى اتحرقلك سلف يا مخنوقه
شوفى الرجاله لو ولعتى فى نفسى مش صوابعك بس بيبقى برضه مش عاجبهم بس برضه والله وجودهم فى الحياه نعمه
يعنى الخلافات والمناغصات والمشاحنات التى لا تضر شيئا ساعات بتبقى اكسير الحياه
بس المهم متزدش

بس بجد والله انتى زوجه صبوره وحموله وام هايله بسمالله ما شاء الله عليكى

ربنا يحميكو لبعض يسعدكوا ويباركلكم فى اولادكم

ويبعد عنه دور البرد
اصل بصراحه الصحيان على ضرب المخده ارحم من تعب الراجل فى البيت واديكى شفتى

mahasen saber يقول...

بس قوليلى هنا صحيح صور مظاهرات ايه دى اليى تزعل

هيا مظاهرات عراه ولاا ايه هههههههههه

رابطة هويتي اسلامية يقول...

شارك معنا في حوارنا
غزة في قلب مدون
مع المهندس : الحسيني لزومي
الحوار موجود علي الرابطة شارك معنا في الحوار
كن إيجابيا وحاول المشاركة في إنشاء بلوجر فعال
حوارنا مستمر مع المهندس
متي دخلت سجل تعليقك بسؤالك أو إستفسارك بالنسبة للمهندس
مع تحيات
رابطة هويتي إسلامية

Empress appy يقول...

الباشا بيدلع وكل البشاوات كده مش هو بس

محمد عتلم يقول...

بصراحه الباشا طلع رياضى جدا
الف سلامه عليه بس المفروض يبطل كيمو فعلا

صبرني يارب يقول...

حرام عليكى يا دوووووولي

بالزمه انا عملت فيكى ايه

بصي بقى انتى يا اختي حبتيه واتكعبلتي وانا ماااااالي

انا واحده صاحبة عيا وشايله المراره

وبعدين تاني مره اكتب التعليق على البوست ده لو ما نزلش بقى هاعيط
وعاشر مره افتح البوست اصلا مش عارفه اكمله مش عارفه ليه

المهم اجوازكم دول عايزين الضرب على فكره

وانتم اصلا ستات شلت مش عارفين تتصرفوا معاهم

بصي انا عازماكي انتى وبيبه عندي على الاميل هابعت معاكم هديه عظيمه لكيموا والباشا اجمد من الهديه بتاعتك لكيمو

وعادي طبعا الى هو بيعمله وهو تعبان ده

يا بنتى انا لما باتعب مش بالاقي حد يعملى كوباية شاي حتى

هما بس الى بيتعبوااااااا

وممكن جدا يقولي تعبانه ؟؟ ما انتى واقفه وكويسه اهو

طبختي ؟
اقوله اه
يقولي طيب اد عشره يا اختي انا بس الى كنت هاموت من الدور

اقوله ماهي دي غلطتي فعلا انى عبرتكم وطبخت هههههههههههههههه


عادي هما دول الرجاله يا امي

وحشااااااني

Unknown يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
ازيك يا مخنوقة هانم؟
يا رب تكونى بخير
ومتزعليش من الباشا
دى كلها حسانات ليكى وبعدين بنات الاصول اللى زيك مبيظهروش غير وقت الشدة
ربنا يكرمك ويعينك
دمتى والباشا بالف خير والاولاد وانتى قبلهم طبعا

محمد عتلم يقول...

حلو النيو لوك بتاع المدونه

موناليزا يقول...

ممكن تكبرى الخط وتغيرى الوان الكتابة لانها قريبة اوى من الوان الخلفية

غير معرف يقول...

الف حمدلله على سلامة الباشا
ةربنا مايحرك منه ولا من دلعه عليكي
معلش الرجالة لما بتعيه بتحب تتدلع على ستاتها
زي ماcheقال بيكونو عيال صغييرين محتاجين اللي يدلعهم ويداديهم
وهو جوزك وبيحبك وانتي بتحبيه فخليها عليكي شوية واوعي تسمعي كلام اللي بيقولك احطله سم ومش عارف ايه
- حتى لو هزار مايكونش الكلام كدة -
ربنا مايحرمكم من بعض
- ياريت تكبري الخط اكتر حاجة
( كتير من القراء بنلبس نظارة والخط الصغير بيتعب ) وتغيري لون الكتابة لأنه مشابه للخلفية الجديدة
تحياتي ليكي ومبروك شفاء الباشا والنيولوك

غير معرف يقول...

مبرووك على النيو لووك
واضح انك بتحبى التغيير و التجديد
القطه لطيفه جدا و شقيه

Hanan Elshafey يقول...

اجدع سلاااااااااام لمخنوقه هاااانم
اجدع زوجه في الدنيا
واجدع هاااااااااااااااانم
وسمعني سلام ذئاب الجبل
بجد دمك زي السكر
ده يا بخته بيكي
وبعدين البرد ده اصلا تخفيف للذنوب اللي بيعملها البشر
عموما سلامته
واحسن حاجه في الموضوع
اللي حصل لكيمو
صراحه يستاهل اكتر من كده
وانتي بقي
نفسي اعملك تمثاااااااااااااااااال
اكبر من تمثال صدام
ونكتب عليه ايه نكتب عليه ايه
مش عارفه
بس جمله كبيييييره كده
اقولك ايه
ربنا يصبرك ويعينك
دمتي مخنوووووووقه

حروف يقول...

انا دخلت عندك قبل كدة بس معلقتش وقريت بوست المظاهرة والبوست دة اكتر شيء عاجبني صمودك وانك بتقوليلة ياحبي بدون كلل منك وبرغم ماتعانية ربنا ييسرللك الحال يارب ويهدي كيمو
(عندي ملاحظتين الخط معلش لو ممكن يكبر وتخلي لونة ابيض عشان الكلام يكون ظاهر افضل )
دمتي بالف خير ونورتيني يارب ويارب دايما

moustapha achraf يقول...

اموت و اعرف اية الى خانقك دبى مولات ساعات فلوس حفلات اخنقنا زيها يا رب
ربنا يصبرك
ياريت تغيرى لون font علشان شكلو كأنة مكتوب بالحبر السرى

غروب يقول...

هههههههههههه

الله يكون في عونك

اعتقد كده ان الجواز فكره فاشله بالنسبه للى اعصابهم ضعيفه

يعنى انتى قادره تستحملى انا لالالالالالالالالالالالالا
ممكن اولع فيه

ال مخده ال

ههههههههه

ربنا يصبرك

انا اول مره ازورك

ممكن ابقي اجى تانى ؟؟؟؟

وممكن واحد شوربه فراخ؟؟؟؟؟؟؟؟

بـسـمـــة صـــــلاح يقول...

السلام عليكم
بجد بجد هموت من الدحك
جوز حضرتك دا فظيع خالص وانتي ماشاء الله عليكي صبورة جدا ربنا يعينك عليه
وباين عليكي بتحبيه عشان كدا متحمله
بس هو المفروض ميبقاش جاف أوي كدا

أنا لسا صغننه ومعترضه على موضوع الارتباط دا
وحكايتك دي عقدتني زيادة أنا مقدرش استحمل كدا ابدا
دي أول زيارة ليا وان شاء الله مش الأخيرة
~~~~~~~
دمت بكل ود
تحيــــــــاتي(:

شمس النهار يقول...

البوست دمه خفيف جدا
وقديما قالوا
جنازه تندار والا قعدة الردجل في الدار
وكمان عيان
ده حتي خبطتين في الراس توجع
بس ليه طلب كبير شويه
لما تكتبي راعي العواجيز اللي زي
اكتبي بلون غامق عشان اعرف اقرا كويس
ووحياتك بالنظاره كمان

فشكووول يقول...

السلام عليكم يا هانم
متهيأ لى يا هانم ان كل مشاكلكم من كيمو وبيبه هما اللى عاملين لكم الازعاج دا كله .. وبرضه انتم عاملين لهم ازعاج
تحياتى للباشا ولحضرتك ولكيمو وكمان بيبه .. يعنى ايه بيبه

احمد على نصار يقول...

اولا شكرا على الزيارة واتا هو بردهالك
ثانيا : ايه حكاية الباشا
ثالثا: عندك حس كوميدى جميل فى الكتابة ولكن ده قصة من الواقع ولا من وحى خيالك
رابعا : هى عجمان فيها لحمة راس انا اعرف ان الشارقة هى اللى فيها الحاجات دى هههههههههه

الحرامي يقول...

الف لا بأس علي الباشا
بس ممكن تديني عنوانه عشان اجي اتطمن عليه
وكمان اتعلم منه
اصلي ناوي ابقي زي الباشا كده
انا اسف لو كنت خنقتك
بس اعمل ايه حرامي وراجل كمان
حاجه تخنق

الجواز و سنينه يقول...

ههههههههههه
و الله انتى عثل
بيحصل جدااااا اللى بتقولى عليه
انا مره سمعت ان الرجاله بتترعب لما ييعيوا
ربنا معنا و يصبرنا على الكائنات الغريبه

أحــوال الهـوي يقول...

ياريت يكون اللي بتكتبيه غير اللي بتعمليه
انا خايف تصدقي نفسك و تخنقي جوزك علشان الحبكه الدراميه اللي انت عملاها

المشكلة ان مراتي بتحتلق المشاكل ان يوم مرضت و كان ضعفي قوة لها بتحاول تنكد بقدر الامكان

مش عارف انتم عايزين ايه احنا بشر ممكن نعيا و نموت و ساعتها هتعرفوا ان لنا قيمه

قلبت عليه المواجع

بنت الغربة يقول...

MMF
هو مش بيعاندنى بس لا ده بيعاند نفسه كمان
تحياتى ليك على زيارتك الكريمه
وياريت تكررها

بنت الغربة يقول...

Che
شكرا لمرورك عندى وياريت تكررها
انا عارفه ان كل راجل جواه طفل كبيير
علشان كده انا مستحملاه
واكيد علشان انا بحبه
وبعدين مين اللى هياخد باله من الباشا غيرى
تحياتى

بنت الغربة يقول...

حبيبتى ليدى
ربنا يخليك ياقمر
البرد الى كان عند الباشا كان جامد وماينفعش غير الانتى بيوتك
واكيد كيمو يستاهل اكتر من كده
تحياتى ياقمر

بنت الغربة يقول...

عاشقة الرومانسيه
سم فى الشوربه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امال رومانسيه ازاى
بلاش تتعقدى من الجواز..على فكره الرجاله فى موضوع المرض ..كلهم زى بعض..بيترعبوا على نفسهم ..وبيبقوا زى الاطفال..
وطولة البال دى جت بعد ماخلفت وربيت العيال..لكن فى اول الجواز ...ربنا مايوريك انا كنت باتخانق ازاى..
وبرضه مافيش فايده..
ربنا موجود
تحياتى

بنت الغربة يقول...

كاتب مصرى
ربنا يكرمك يارب
انت الوحيد اللى بتقف جنب المرأه
يارب دايما..
وشكرا على السؤال
تحياتى

بنت الغربة يقول...

عاشقه وغلبانه
ربنا يخليك
انا عارفه ان ده قدرى ..وانا والله صابره ومستحمله..
لانى ببساطه قوى ..انا اللى اخترته...
تحياتى ياقمر

بنت الغربة يقول...

حبيبتى ستيته
انا ماكنتش كده الاول
كنت بازعق واتخانق وانكد على الى خلفوه
بس لقيت ان كل ده مابيعملش اى حاجه خاااالص
بالعكس كان بيعند اكتر
والنكد يبقى فى البيت كتيير
ده غير ان العيال كبرت وماينفعش نبقى انا وهو زى الديوك نناقر فى بعض قدامهم....
تحياتى ليك ياقمر
وزى ماقلت حاااله عااامه

بنت الغربة يقول...

حاسوباتيه
حبيبتى عايزانى ااقوله ايه قدام العيال...؟؟
ياخاااانقنى..؟؟؟
وهاتفرق ايه لو قلتها هايتخانق اكتر
وهايخنق بزياده..
لينا رب اسمه الكريم
تحياتى ياقمر

Mafrousa يقول...

هههههههههههههههه
يا مخنوقة يا اوختي
فكرتيني لما جوزي بعيا ههههههههههههههههه
بيبقى زي جوزك تماااااام
لما يجيلي برد لزم يقومنى برضه اعمله فطار و اللذي منه
و الما هوه يعيا شوي صغيرة
البيت بيبقى متكهرب
يعنى لو اتكلمت فى التليفون
يقولى انتى بترغي و سايبانى
و لو سيبته نايم و اتفرج على التلفزيون
بقدرة قادر يا اوختى يصحي و يندهلى و يزعق
انتى سايبة جوزك عيان و بتتفرجي على التلفزيون؟
و لو سالته اعمل ايه يا حبيبي انت نايم
يقولى يا ستى اقعدى جنبي انا عيان
ههههههههههههههههههههه
و الله الرجالة دول صنف واحد
و بيني و بينك و كلمة فى ودنك احنا يا بنتى باللى بنستحملة ده
بنبقى ارجل هههههههههههههههههه
سلام

بنت الغربة يقول...

استاذ بيبرس
ردى كان عنيف وسريع لكيمو.. لانه يستاهل كده واكتر من كده
وشكرا لسؤالك على الباشا
تحياتى

بنت الغربة يقول...

اجمل صحبه
شكرا لتشريفك مدونتى وربنا يخليك على ذوقك..
ويارب تكرريها
تحياتى

بنت الغربة يقول...

حبيبتى محاسن
انا معاك ان المخده ارحم من تعب الراجل فى البيت..ده اكيييد
وربنا يدينى الصبر كمان..احسن انا تعبت...........
والصور دى لمظاهرات رايقه قوى فى لبنان نشرتها فى البوست اللى فات
تحياتى ياقمر

بنت الغربة يقول...

ابى حبيبتى
اكيد بيدلع بس دلعه زياده شويتين تلاته كده..
نورتينى ياقمر

بنت الغربة يقول...

محمد عتلم
الباشا لازم يبطل كيمو ده اكيد..
بس المشكله انا ماقدرش ابطل بيبه نهائيا...
وشكرا على رأيك فى اللوك الجديد للمدونه..
تحياتى

بنت الغربة يقول...

حبيبتى صبرنى
انت عسل...والمراره دى امسحيها فى معلش..انا بفضفض معاكى بس..هم الرجاله كده كلهم هانعمل ايه؟؟
يابنتى ده انا لما كنت عيانه ومش قادره اتحرك..قلتله يجيب اكل معاه
قالى قومى البسى ونخرج ناكل بره ..انت فاكرانى هاحطلك السفرة وأاكل العيال.؟؟؟شفتى الراجل..
واستحاله اغير فيه حاجه دلوقتى وهو على مشارف الاربعين..
ربنا يصبرنى ويصبرك..
تحياتى ليك ياقمر
وبوسه كبيره لولادك

بنت الغربة يقول...

حتى تشرق الشمس
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
نورتينى وشرفتينى
وشكرا على تعليقك الجميل عندى
ودمتى انت كمان بالف خير ياجميل
تحياتى

بنت الغربة يقول...

موناليزا
حبيبتى شكرا لزيارتك
معلش انا غيرت اللوك فى الشغل على السريع ومالحقتش اكبر الخط
يارب كده تعرفى تقريه
وياريت تشرفينى دايما
تحياتى

بنت الغربة يقول...

مصطفى ريان
انا معاك ان حكاية السم فى الشوربه دى كانت جامده قوى ..
بس ده هزار عادى بين الستات..
زى قطعيه بالساطور وحطيه فى اكياس..
انا عارفه ان كل الرجاله كده ..بيحبوا يدلعوا على زوجاتهم ..بس احيانا بيزودوها قوى بطريقه تخنق..
شرفتنى ونورتنى
ويارب الخط يكون اوضح دلوقتى
تحياتى

بنت الغربة يقول...

حنان الشافعى
شكرا ياقمر على زيارتك
اوعى ماتجيش تانى ..هازعل..
وبالنسبه للتمثال ..سميه (اتخنقت من غير حبل)..او ..خنقة الباشا..
ويارب اكفر عن ذنوبى كلها...
وانت اللى دمك زى العسل..
فعلا اهل اسكندريه اجدع ناس
تحياتى ياقمر

بنت الغربة يقول...

حروف
شكرا لتعليقك الجميل
بس ليه انت المرة اللى فاتت تدخلى من غير ماتعلقى..
هى الزياره تنفع من غير سلام عليكم؟؟
والخط انا كبرته وغيرت الالوان شويه
يارب يكون واضح دلوقتى
تحياتى ياقمر

بنت الغربة يقول...

اسامه اشرف
تحياتى ليك وشكرا لزيارتك
ودبى مولات وساعات وحفلات وهيصه و...بس؟؟؟؟؟؟؟
طيب منين الواحد هيجيب فلوس للكلام ده كله..؟؟؟؟؟؟؟؟
دبى الواحد طلعان عينه فى الشغل ومطحون مع ولاده علشان يعرف يعيش ويأمن لولاده مستقبلهم..
انت عندك فكرة ايجار اصغر شقه هنا كام ؟؟؟؟؟
ولا اسعار الاكل ايه؟؟
ده غير الميه اللى بنشتريها
ده غير المدارس اللى ارقامها فلكيه
ده غير المواصلات او البنزين المولع هنا...
ده غير ان الشغل قلق اصلا..ومافيش حاجه ثابته..وربك اللى بيسترها
تحياتى ليك

بنت الغربة يقول...

غروب
شكرا لزيارتك ..وطبعا تعالى تانى ..مش شامه ريحة الشوربه..الحقيها قبل ماتبرد.
وبلاش تتعقدى من الجواز..
صدقينى الحب بيسهل كل حاجه..وبينسيك
وبيصبرك..
بلاش تشيلينى ذنبك..
تحياتى ليك ياقمر

بنت الغربة يقول...

بسمه صلاح
نورتى المدونه ياجميل
والمرة الجايه تيجى تشربى قهوة
انا الحمد لله كده عقدت ناس كتيير
والله زعلتينى
يابنتى دى فضفضه عاديه..كل الرجاله كده والله...ده العادى بتاعهم..واللى تقولك غير كده تبقى كدابه..
بس الست ربنا خلقها صبورة وبستحمل
ولادها ..مش هاتستحمل ابوهم يعنى..
اهو من ضمن العيال ..
نورتينى ياجميل ياصغنن

بنت الغربة يقول...

شمس النهار
شكرا ياجميل على ذوقك
ومعاك حق خبطتين فى الراس توجع
قاعد فى البيت وعيان كمان ..
انا كبرت الخط علشان الامامير اللى زيك ..وبلاش نظاره البسى لنسز زى حلاتى
تحياتى

بنت الغربة يقول...

استاذ فشكووول
نورتنى ..متهيألى ان السبب هو كيمو وبس..بس للأسف بيبه حبيبتى مراته
وهو يستاهل المشاكل واكتر من كده
وبيبه اختصار لاسم صاحبتى حبيبتى
واسمها واضح قوى ..
بس ماتقولش لحد..
تحياتى

بنت الغربة يقول...

احمد على نصار
شكرا لرد الزيارة
وشكرا على رايك فى مدونتى
والقصه دى واقعيه جدا جدا ومن وحى الحياه كمان..
وبصراحه انا ماعرفش موضوع الاكل فى الشارقه وعجمان ده
انا اكلى كله فى البيت
او الفاست فوود
ماليش فى الاكل الشعبى ده
واضح ان خبرتك اكتر فى المجال ده
تحياتى

بنت الغربة يقول...

الحرامى
اهلا وسهلا..استنى لما الم الفضيه اللى فى البيت وارد عليك..
ايوه ..سيادتك بقى عايز تبقى زى الباشا؟؟؟؟؟
ليه هو سيادتك حاجه تانيه؟؟
مانت راجل زيه واكيد هاتخنق اللى هاتجوزك ...
نورتنى وشرفتنى..
وكررها تانى ..بس من غير شقاوة حراميه..
انا قرايبى امن دوله

بنت الغربة يقول...

الجواز وسنينه
انت الى عثل ياجميل
ربنا يصبرنا كلنا عليهم يارب
نورتينى باقمر

بنت الغربة يقول...

احوال الهوى
يعنى اول زياره وتخنق كده؟؟
طب خليها للمره الجايه
ياستاذ دى مش حبكه دراميه (كلمه صعبه قوى)
دى الحقيقه المدويه
وبعدين انت ماسألتش نفسك مراتك بتنكد عليك ليه لما تكون تعبان وضعيف وغلبان..؟؟؟
اكيد من اللى انت عملته فيها لما بتكون بكامل صحتك..
وبعدين الف بعيد الشر عن الباشا
امال مين الى هايخنق فى ؟؟
وليه بتبشر على نفسك ياراجل...اعوذ بالله من الموت..
عموما شكرا لزيارتك ..
اه وسلملى على زميله الكفاح الخنيق
مراتك (تحياتى ليها )

بنت الغربة يقول...

مفرووووووووووووووسه حبيبتى
ايه ياعم التقل ده كله؟؟
نورتينى ياقمر
هم ياختى الرجاله كلهم صنف واحد
زى بعض ..بيخافوا جدا من المرض
مش عارفه ليه..
واحنا فى المواقف دى بنبقى ارجل منهم فعلا..
تحياتى ياقمر
وبلاش الغيبه الطويله دى
انا مابوحشكيش؟؟

البت المشمشية حلوة بس شقية يقول...

الباشا بيدلع
ولما بيدلع بيخلى الاسمنت يولع

حمد لله على سلامتو
المهم انو خف الحمد لله
وخلصتى من الهم اللى فوق دماغك دى

بس خلاص ... يقول...

حمد الله على سلامة الباشا .. بس ياحبيبتى ربنا مايعيدها تانى ....

بصى على رايك الواحد يتعب اريح واسهل من الخنقه دى

Unknown يقول...

هههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههه

والله جوزك ده دلوع بشكل
يا ستي حمد الله على سلامته
انا بستغرب صبرك بصراحه
عشان ده لو جوزي كنت انا اللى حدفته بالمخده
ذنبه بقى اني دكتورة ومش هتخيل عليا الحركات دي
:))

بنت الغربة يقول...

البنت المشمشيه
ايوة ياجميل الباشا لما بيدلع ...بيولع فى انا مش الاسفلت
شكرا ياقمر لسؤالك على
تحياتى

بنت الغربة يقول...

بس خلاص
ربنا يخليك ياقمر
معاك حق الخنقه احسن من العيى
تحياتى ياقمر

بنت الغربة يقول...

لماضه
حبيبتى ..انت فين ياعسل..انا كنت محتاجاجك قوى ..علشان تكشفى الباشا ودلعه..وقلت لو انا دكتوره دلوقتى ماكانش حرق دمى من قلقى عليه..
تحياتى ياقمر

Unknown يقول...

طيب الباشا وربنا شفاه انتي فين بأه مش معقول كل الغياب ده عاوزين بوست جديد
مودتي

arsenalwy يقول...

ربنا معاكى علشان شكل الباشا متعب

عاشقه الرومانسيه يقول...

اولا انا باسم الامه العربيه كلها
باطالب ببوست جديد

هو الباشا ربنا هداه وبطل يخنق فيكى ولا بطل يضرب بالمخده
هههههههههه

ثانيا
اتفضلى حضرتك زورينى فى مدونتى عزماكى على عصير وممكن يبقى غدا
علشان تاخدى امانه تخصك فى البوست الاخير

تحياتى ياقمر

صبرني يارب يقول...

انتى فين يا دولي مختفيه ليه

غير معرف يقول...

استاذن حضرتك انك تغيري الخلفية لأن الكلام مش باين فيها

أميرة الجنة يقول...

السلام عليكم
انتى عايشة ازاى اصلا انا بهدى النفوس على فكرةبس الظاهر ان الرجالة كلها كده ربنا يرحمنى ويعينى لما اتجوز
مدونتك ممتعة ووعة
تقبلى تحياتى

علي جاد يقول...

اسمعى يا مخنوقة أولا المفروض تسمى نفسك بنت القمر لأن دمك سكر وكتاباتك رائعة وكلامك وأى حاجة تقوليها ما يتشبعشى منها وكمان أسلوبك مرح .. وكفاية كدا لزوجك يزعل
أنا أول مرة أنشئ مدونة .. وما فى حد يعرفنى ....
ممكن يعنى بعد اذنك ولو سمحتى .. ولو ما فيهاش رزالة تبصى عليها وتقوليلى إيه رأيك....

غير معرف يقول...

انتى اساسا انسانه مش محترمه لانك بتفضحى زوجك وبتطلعى اسرار بيتك